maanantai 15. lokakuuta 2012

Koska JAMKO... (osa 1)

...Olen saanut itselleni yhden uuden roolin.

Heipä hei, se on tutor-Oona joka kirjoittelee. Koska nyt on syysloma (suurimmalle osalle), ja koska olen viettänyt viimeiset kolme viikkoa Jyväskylän (= JAMKOn toimiston) ulkopuolella (= Turussa) päätin rakentaa oman blogiviikkoni kertomalla, mitä JAMKO on antanut minulle tai minä sille muodossa: "Mitä .... koska JAMKO".

Olen ihmisenä jokseenkin hatara ja hyvin huono pysymään paikallani (=vastaus kysymykseen miksi olen Turussa, enkä opiskelemassa). Päädyin JAMKOn hallitukseen puolivahingossa. En uskonut pystyväni tähän hommaan, kunnes juttelin edustajiston varapuheenjohtajan ja viime vuoden tutorvastaavan Aino Kaapan kanssa ja löysin itseni toimistolta. Jouduin omaksumaan uudenlaisen roolin: kuinka opettaa asioita, olematta opettaja vaan vertainen. (Hauska sivupolku, keväämmällä yksi tutoreista esitteli minut kaverilleen "ei se oo mun tyttöystävä vaan opettaja", mikä oli hämmentävä ja jokseenkin hassu tilanne :D)  
 

 Oli miten oli, tästä puolivahingosta minua muistuttaa täällä Turussa muki, jonka sain ihanilta hallituskavereilta (kuva vieressä).

Viivi: "Millä olet pärjännyt elämässä, vaikka sinulla ei ole tutkintoa?"
Wagner: " Tuurilla. 90 prosenttia kaikesta on tuuria."
Viivi: " Entä loput kymmenen?"
Wagner:" Luovimista, väistöliikkeitä ja röyhkeyttä."




En tiedä röyhkeydestä, mutta luovimista ja väistöliikkeitä on tehty luvattoman paljon.
Nyt lähden siirryn pois koneen äärestä (=lukemaan lastensuojelun soveltamisesta) ja, että jaksan huomenna tehdä taas yhden 10-tuntisen työpäivän (joo, pitäkää te muut hauskaa Pariisissa, Barcelonassa ja ties missä, en oo katkera).

Koska JAMKO, olen uudelleen roolitettu ja viikot on uudelleen aikataulutettu.
Heipsulivei!
-Oona


2 kommenttia:

  1. Hei Oona. Minä olen täällä JAMKOn toimistolla. Vähän on ikävä sua, mutta vaan vähän. Ja kaikki muut (paitsi henkilökunta) on jossain Pariisissa... Voimia sinne Turkuun! -tara

    VastaaPoista
  2. Enää kaksi viikkoa ja sit oon taas toimistoloisena! :D -Oona

    VastaaPoista