keskiviikko 26. kesäkuuta 2013

Harjoittelussa JAMKOlla


Aloitin kesäkuun alussa JAMKOlla harjoittelijana ja sanoisin, että tämä on aitiopaikka opiskelijakuntatoimintaan! Vaikka kesällä toimistolla on melko hiljaista, niin silti täällä on kokenut jo vaikka mitä. 

Olen yhteisöpedagogiopiskelija Humanistisen ammattikorkeakoulun Äänekosken kampukselta. Minusta tulee sitten valmistuttuani järjestö- ja nuorisotyön ammattilainen. Opiskelijakuntatoiminta ei ole aivan uusi juttu minulle, sillä olen toiminut tutorina ja yhden vuoden myös HUMAKOn edustajiston jäsenenä. Nyt JAMKOlla tutoroinnin pienryhmätoiminnan kehittämistä tehdessäni olen päässyt näkemään, miten opiskelijakunta toimii toimiston näkökulmasta. 

On ollut jännittävää huomata se, että vaikka olen verkostoammattikorkeakoulun ja pienen opiskelijakunnan kasvatti, niin silti on paljon yhteistä. Kuvittelin ennalta sekä ammattikorkeakoulun että opiskelijakunnan olevan aivan erilaisia kuin omani, mutta olen löytänyt yllättävän paljon yhteistä.
Tursajaisissa seikkailin EA-henkilönä HUMAKOn maskotti Hjördiksen kanssa.  
Syksyllä pienryhmätoimintaan uutta pontta!
 
Kehitän suuntautumisopintojeni projektina siis pienryhmätoimintaa. Tavoitteenani on saada kokoon syksyksi matskua, jonka avulla tutorit voivat ohjata koko vuoden ajan pienryhmätoimintaa. Pienryhmätoiminta on osa uusien opiskelijoiden opiskeluja ja se auttaa kotiutumaan ammattikorkeakouluun. Tutorien kannattaa syyskuussa olla kuulolla, kun pienryhmätoimintaa tullaan kouluttamaan koulutusalajärjestöittäin.

Pian selviää, keitä uudet opiskelijat ovat ja he alkavat odottamaan koulun alkua. Minä samaan aikaan kokoan pienryhmätoiminnan materiaaleja, jotta ensi vuosi tulisi olemaan tutoreilla ja heidän pienryhmilleen ikimuistoinen!

Aurinkoista kesää!
 
Satu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti